sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Ensimmäinen kuukausi takana, nytkö jo??

Niin se vaan on!

Ensimmäinen kuukausi Kanadassa on nyt takana. Hurjaa! Aika menee täällä niin nopeasti. Toki osittain varmasti siksi, että päivät venyvät niin pitkiksi... Toisaalta on myös niin paljon nähtävää ja koettavaa ja nautiskeltavaa, että se selkeästi edesauttaa ajan nopeasti kulkua.
Ihanan lämpimistä ilmoista täälläkin alkaa syksy selkeästi tulla, mikä on oikeasetaan aika kivaa. Kaikki on laittaneet Suomesta niin kauniita syksykuvia näytille! :)

Meidän talon takapiha sadepäivänä.

Tässä kohtaa kaivan aina toiseen välilehteen Googlekalenterin esille, että mitä kaikkea nyt sitten onkaan tullut tehtyä tällä viikolla... ;)

Maanantait on kohtalaisen pitkiä, sillä työt alkavat klo 10 (vasta!), mutta oon Variety Villagessa klo 21 asti. Iltapäivällä, kun Links-ryhmäläiset lähtevät kotiin, mulla on päivällistauko, jonka jälkeen on CardioKids -ryhmä ja päivän päätteeksi sport&social, jota viimeksi jo sivusinkin.
Wicked Wednesdayn yksi autistipojista piirsi mun kuvan! 
Ihan on näköinen!

CardioKids ryhmässä nuorimmat lapset ovat varmaan 5-vuotiaita ja vanhimmat 10 eli skaala on laaja. Tavoite on saada lapset liikkumaan mahdollisimman paljon. Tällä viikolla pääsinkin jo hieman ohjaamaan ja ryhmän vastaava Jackson sanoi, että saan ilomielin ohjata vaikka joka viikko jotain alkujuoksun jälkeen. Sopii mulle! Hyvin hyperaktiivinen ryhmä, joten mielenkiintoista päästä kokeilemaan mikä toimii ja mikä ei. Kuten jo aiemminkin varmaan vähän purnasin, mua vähän ärsyttää, että kaikki läheskään ei suunnittele tuntejansa. Ehkä eniten siksi, että miten voi tavoitella jotain tuloksia, jollei ole suunnitelmia. Oon mä kai jotain koulussa oppinut ;)

Mun Kanada-teema ;)

Kaikkein suurinta iloa mulle aamuisin tuottaa, kun kävelen metroasemalle sellaisen ison puistoalueen läpi, jossa on myös koirapuisto. Koirien menoa on hauska seurata, samoin tuntemattomat ihmiset saattavat toivottaa ohi kulkiessaan hyvää huomenta! Se oli aluksi todella hämmentävää :D Toinen huvittava juttu on seurata oravien temmellystä, sillä täällä on niitä _paljon_! Kaikkea sitä ihminen oppiikin arvostamaan, kun joutuukin vaan ihmetteleen ja elään hetkessä. Tai olenhan mä aina mielestäni elänyt hetkessä, mutta tää on jotenkin erilaista. 

Siis miten paljon voi ihminen iloita auringonpaisteesta??? <3

Tiistai-iltapäivissä mulla on aikataulussa ZumbaTomic, joka on siis lapsille. Tuntia ohjaa Valerie, joka on siis Variety Villagen ainut täysituntinen liikunnanohjaaja. Mä oon päässyt tunnille nyt kahdesti ja ensi viikoksi koreografioin jonkun biisin ohjattavaksi myös.. heh! Siitä tulee takuulla hauskaa... Mä kun vannoin olevani lomalla Zumbasta. Onneksi Val on niin innoissaan Zumbaamisesta, niin ehkä siitä saa itellekin uutta buustia ja koreografiavinkkiä uusiin biiseihin. Plus että on toi lapsien ohjaaminen aina vähän eri asia, vaikka hauskanpitoahan se on, oli ryhmä mikä hyvänsä.

Tiistai-iltana teki niin paljon mieli siipiä, etä järki meinas lähteä. 
Päätin kokeilla Puck'n'Wingsiä, joka on noin 1,5 km päästä kotoa. 
Sori vaan Kanada, mutta Tampereelta saa parempia siipiä. 
Ja kierreperunoita ja ehdottomasti dippejä!!! O.o
Huomatkaa myös kokiksen koko! Se on iso kokis (ainakin litran!!!), 
sain sen ilmaiseksi, kun loggasin sisään Foursquareen. Kätevää!

Alexandra suositteli kokeilemaan Bulk barn-nimistä kauppaa ja pakkohan mun oli, sillä pelkästään se nimi oli mun mielestä niin huvittava. Se paljastuikin Punnitse ja Säästä-tyyliseksi kaupaksi, jossa siis oli oikeasti aika edullista! :) Tulikin sitten osteskelta pähkinöitä ja kookosöljyä lisää. Ja suomalaisia lakuja...

LINKSin kanssa me askarreltiin Thanksgiving-puu, johon jokainen sai tehdä haluamansa mallisia lehtiä ja niihin kirjoittaa mistä kaikesta on kiitollinen. Mä olen kiitollinen mun perheestä ja ystävistä sekä siitä että saan olla täällä Kanadassa ja siitä, että olen terve. Aika tavallisia kiitollisuuden aiheita, mutta ei se oo sen monimutkaisempaa. :) 

LINKS-ryhmän "lapset" olivat kiitollisia mm. siitä, että siivooja hakee roskiksen, kynsilakasta, sadepäivistä, LINKS-perheestä, pizzasta, äidistä ja suklaakekseistä. Niinpä. Voisihan sitä useamminkin miettiä mistä kaikesta on kiitollinen! Aika hyviä syitä olla kiitollinen, eikö?

Täällä alkaa kaikki paikat oleen täynnä kurpitsoita! Ihan huippua! 
Odotan Halloweenia niin paljon!!

Keskiviikkona LINKSillä on aina joogaa ja mä olen jo kolmesti saanut ohjata sen! Omat työntekijät ovat olleet helpottuneita siitä ja mä olen ollut ihan liekeissäni. Tai siis hyvin sovellettua joogaahan se on ollut, mutta kuitenkin. Tällä viikolla lisäsin mukaan myös Tai-Chin. Ryhmäläiset on ihania, kun ne on aina niin innoissaan tunnin jälkeen ja kiitollisia tunnista. Aina tulee raikuvat aplodit!

Aikataulu jatkuu keskiviikkoisin Afterschool Programin (teini-ikäisiä autisteja yms.) Wicked Wednesday -tunneilla, jossa ensin ollaan uimassa ja sen jälkeen ohjaajat valmistavat päivällisen niille, joita ei haeta vielä kotiin, sillä toiset lähtevät heti uinnin jälkeen. Tässä ryhmässä nuorin on 9-vuotias poika, joka on niin ihanan herttainen. Se tuli samantien mun luokse, kun liityin mukaan altaaseen ja hengasin sen kanssa sen koko 1,5 tuntia mitä oltiin vedessä. 
Variety Villagen molempien altaiden vesi on uimahallien vesiä lämpimämpää ja toinen altaista on ns. terapia-allas, jossa on todella lämmin vesi. Myös allas-alueen ilman lämpötila on lämmitetty reilusti lämpimämmäksi. No, kuten tiedätte, että mä en ihan hirveän lapsiorientoitunut ihminen ole koskaan ollut, mutta mun sydän suli viimeistään nyt. Oikeastaan siisteintä Variety Villagessa on se, että pääsen näkemään ihan kaiken ikäisiä ja kuntoisia ihmisiä ja työskentelemään heidän kanssaan!

Illalla saapui Annan ystävä Marjo tänne lomailemaan ensi viikon sunnuntaihin asti. Mä olin silloin iltakymmeneltä tyttöjen saapuessa kokkailemassa noin viikon ruokia ainakin määrästä päätellen :) heh. No, helpompi kokata paljon kerralla, niin ei tarvitse joka välissä olla ruokaa laittamassa. 
Varsinkin, kun se on niin tylsää kokkailla vain itselleen! Enkä siinä kohtaa vielä tiennyt, että kaksi Thanksgiving-ruokailua tuplaantuisi neljäksi kutsuksi viikonlopulle!! :D

Torstai meni puhtaasti levätessä. En tiedä miten mun nessu alkoi yhtäkkiä vuotaa LINKSien kanssa uinnin jälkeen, joten päätin käväistä LCBOssa ostamassa tummaa rommia ja lähikaupasta hunajaa ja limeä. Mähän en nyt tule kipeäksi!!! 

Joko tässä olisi tarpeeksi tältä erää. Seuraavaksi pääsenkin postailemaan näistä upeista kiitospäivän ruokailuista. Ihanaa, kun huomennakin on vielä vapaa! :)

Tossa mun kylppärissä olisi kylpyamme, 
mutta kylpyammeessa asustaa tällainen kaveri aina öisin. 
Ei se kuulemma vaarallinen ole, mutta karsea!!!


<3:tuulia





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti