maanantai 28. lokakuuta 2013

Toronto SnowShow ja paras työviikko!

Aika täällä menee ihan siivillä. Työpäivät on pitkiä ja yhtäkkiä taas ollaan viikonlopussa. Kummallista! Tässä päivityksessä on vähän enemmän tekstiä, halusin kertoa mun viime viikosta töissä, sillä se oli tosi tosi jees! :)

Lauantai

Snow Show Toronto International Centressä
Ja taas kerran valmiina suunnistamaan puhelimen screenshottien avulla... ;) 
Se on muuten kohtalaisen toimiva tapa!
Kuvassa Unionin bussiasema lähi ja kaukoliikenteelle. 
Samoissa tiloissa myös rautatieasema ja naapuritalossa metroasema.

Tunnelmaa "kauko"linjan bussissa. 
Matka kesti vajaan tunnin kaupungissa olevan Maratoonin takia, normaalisti hieman vähemmän eli kai tätä voisi verrata lähikuntiin matkustamista Suomessa... 

Oikeaan kohteeseen ostettu bussilippu.
Ostin ekan lipun vahingossa Miltoniin. Onneksi tajusin sen siinä bussijonossa, et nyt ei oo kaikki palikat ihan kohdillaan ja tarkistin puhelimesta, että mihin olinkaan oikeasti menossa. Kävin kipasemassa uuden lipun ja onneksi ystävällinen lipunmyyjä vaihtoi. Juosten kirmasin sitten vielä oikeaan bussiin. heh.

Pääteasema. JA missä hemmetissä mä nyt olen... Vettä sataa eikä ketään missään! Alkoi vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta, että miten ihmeessä mä löydän koko messukeskuksen...

Ja löysinhän mä sitten perille! Itse messukeskus oli JÄÄTÄVÄN kokoinen. Siellä oli kaksi muutakin tapahtumaa käynnissä eri halleissa. Snow Shown pihalla oli tällainen pieni maamerkki. En mennyt tekemään temppuja... ;)

Toinen halleista oli omistettu välinemyynnille (tässä kuvassa ehkä 1/4 alueesta).

Toinen halleista oli messualue. Välineitä, hiihtokeskuksien esittelyä, vaatteita...

Adapted Sports!!

Kävin hieronnassa. Hieno kokemus toi tuoli.
En ole ennen sellaiseen törmännyt...

Snow Showm maskotti sai kans pikahieronnan. 
Ei varmaan tehnyt ollenkaan huonoa.

Uudet laskettelulasit ja norjalainen asiakaspalvelija :)

Oli siellä edes jotain suomalaista havaittavissa. 
Tein samalla havainnon, että Oakleylla on myös vaatemallisto!

Kauniit kirjavat lumilaudat huusi mun nimeä...

Ostathan paluulippusi ennen bussiin nousua. Onneksi en ole tätä heikkohermoisempi tyyppi ja sain sen ostettua ensiyrittämällä! 

Lauantai-illan huumaa:
Godiva @ Eaton Center

Siis oi hyvänen aika. Taas.

Jotain sitä sitten oli pakko ostaa.

Konvehdin nimi: Birthday Cake.

Taidettin sitten lauantai-illan ratoksi vahingossa eksyä rimpsalle, Muita julkaisukelpoisia kuvia ei siltä illalta ole. Tai siis Marjon mielestä. Anna totesi mun pizzan muistuttavan metsää. Täällä kovinta yöruokaa on pizzaslicet.

Juttelinpa sitten sunnuntaina Lilyn (ja äitin) kanssa Skypessä.
 Se ei edelleenkään tajua, että mikä hemmetin juttu tää on. :D

Maanantai

Pitkä päivä töissä, klo 10-20.45.
Valerie oli pois aamun TIME ryhmästä, joten ohjattiin se Grahamin kanssa kaksistaan. Mun vastuulle tuli tällä kertaa istumaan nousu penkiltä ja penkille istuminen. Tämä oli siis se ryhmä, jossa syystä tai toisesta henkilö tarvitsee tukea arkipäivässä selviämiseen ja me harjoitellaan niitä jokapäiväisiä taitoja kerran viikossa, joilla pärjäisi paremmin itsenäisesti. Erittäin huikea ryhmä, on oikeasti hienoa auttaa!

Iltapäivä meni tutusti LINKSin kanssa ja tänään meillä oli poikkeuksellisesti Fieldhousea: Jäsenten suosikkia Dodgeballia ja Octobus-hippaa. Illalla pääsin ohjaamaan CardioKidseille Maa-Meri-Laivaa. Lapset oli innoissaan pelaamassa "suomalaista peliä"! Lapset sai alkuringissä tänään oman nimensä lisäksi sanoa, että millaiseen asuun meinaa pukeutua Halloweenina seuraavalla viikolla. Mä totesin, että on mun ensimmäinen virallinen Halloween. REALLYYYY??? Siinä loksahti muutamat leuat auki. :D

Sport&Social autististen poikien kanssa mentiin vielä illan päätteeksi kuntosalille. Siinä, jos jossain oli kyllä meikäläisen kärsivällisyys koetuksella. (Huom! Maiju, sun kanssa kiukkutreenaaminen ei oo mitään!) Mutta saatiin kuin saatiinkin 45 minuuttia kulumaan salilla ja vielä niin, että jotain tapahtuikin. Oikeasti mä kyllä tykkään autististen kanssa touhuamisesta ja tässä ryhmässä itse asiassa kaikki pystyvät puheella edes jollain tavalla kommunikoimaan. Haastavaahan ohjaaminen on siitä huolimatta ja aina päivästä ja jopa hetkestä riippuvaista, millä tuulella mennään.

Viikko alkoi töiden kannalta erittäin lupaavasti: Sain kaikkien kanssa ohjata edes jotain!

Tiistai

Sain aamulla vaihdettua huoneen! Jee! Menin siis töihin vasta iltapäivällä. Oon nyt itse aika paljon säätänyt tätä aikatauluani, sillä iso osa urheiluaktiviteeteista on luonnollisesti iltapäivisin ja mieluiten osallistun niihin. Ja kun tiistai- ja torstaiaamuisin ollut REHAB(iliation back to community) Program saatiin päätökseen viime viikolla, on mulla siinä periaatteessa tyhjää. 

Työpäivä klo 13-20.30
Iltapäivällä oltiin LINKSin ja MILESTONESin kanssa perinteisesti discossa. Se on aina kerran kuukaudessa. Yksi kuukauden kohokohdista :)

Tiistai-iltaisin olen ollut mukana Valerien lasten Zumbassa, nyt olen jo parina viikkona ohjannutkin muutaman kappaleen. Sain välittömän palautteen, että olen hyvä ohjaaja ;) Hih. Totuusko tulee lasten suusta?

Totesin, että voin ihan hyvin tehdä taas pidemmän päivän, varsinkin kun olin tullut vasta niin myöhään, niin jäin vielä loppuillaksi altaalle taitouintiryhmien treenejä seuraamaan. Menin avustamaan Nickiä, joka on päivisin LINKSin yksi ohjaajista. Kerran viikossa hän ohjaa taitouintitreenejä 4-6-vuotiaille lapsille. Täällähän mennään kouluunkin jo nelivuotaana. Se oli todella, todella hauskaa! Opetinkin lapsille matalan tason pää edellä hyppyä ja keräkaatoa. Tosta noin vaan ne kuulkaa veti keräkaadot itsekseen viiden minuutin harjoittelun jälkeen! Olisi hienoa, jos osaisi itsekin joskus vielä toisissa asioissa olla noin pelkäämätön ;)

Jatkoin viimeisen puoli tuntia vielä tästä hieman edistyneempien saman ikäisten taitouintiryhmän kanssa. Tai siis anteeksi, nuorin oli 4 ja puoli. Hän oli tyttö. Totesinkin, että naisethan aina tietävät tarkalleen oman ikänsä! Tämä tyttöryhmä oli niin kiinnostuneita musta ja Suomesta sekä suomen kielestä, ettei treeneistä meinannut enää tulla mitään :D Erittäin hupaisaa, kerta kaikkiaan.

 Totesin illan päätteeksi, että toisaalta lasten ohjaaminen voi olla oikeastaan aika kivaakin...

Keskiviikko

Työpäivä klo 10.30-20
10.30 hyppäsin altaaseen Melissan kanssa. Meillä oli highschool koululaisryhmä autisteja, jotka olivat ensimmäistä kertaa ryhmänä Variety Villagessa. Tarkoitus on vastaisuudessa, että he tulevat aina kerran kuussa uimaan. Lähes kaikilla oli oma henkilökohtainen avustaja mukana vedessä ja pääsinkin ensimmäistä kertaa avustamaan aikuisen kokoista ihmistä vedessä kelluntoihin ja toisten kanssa jopa uimaankin asti. Ajatus oli lähinnä tietysti kartoittaa ryhmän taso ensimmäisellä kerralla, jotta oli mahdollisuus suunnitella tulevaa paremmin.

Lounaan jälkeen keskiviikkoisin on LINKSillä huoneen siivouspäivä ja kaikki pitää olla siistiä ennen kuin koirat saapuvat. 
Iltapäivän kruunasi tietenkin Jooga ja mä sain jälleen kunnian sen ohjata. Tällä kertaa oltiin yhdessä MILESTONESin kanssa. Alkuun touhu oli aika levotonta, mutta sain aika hyvin ison porukan rauhalliseksi. Ehdottomasti isoin kehitys, näin viidennen mun ohjaaman tunnin jälkeen on loppurentoutuksessa. Tällä kertaa kaikki oli hiljaa! Ja se on iso saavutus! :)

Kiiruhdin heti neljäksi altaalle Wicked Wednesdayta viettämään Afterschool Programin kanssa. Viideltä uimavalvoja ja -opettaja Joseph pyysi, jos voisin tulla hänen avukseen puoleksi tunniksi kolmen autistisen pojan uintiryhmään. JESSS!! Tuli niin hyvä fiilis! Siis siksi, että nytkö ne alkaa huomata, että mä oon ihan hyvä tyyppi ja myös voin olla niille liikunnanohjauksessa avuksi. :) Pääsin siis lisää avustamaan erityisesti uintiasentojen löytämisessä ja hahmottamisessa. Mielenkiintoista mulle on, että kaikille opetetaan omista ominaisuuksistaan huolimatta krooliuintia ja selkäkroolia. Mun pitää ehkä jotain haastatella ihan mielenkiinnosta, että mikä siihen on perusteena...

Keskiviikkoillan mulla kruunaa KidsFit Trevorin ohjauksessa. Siis kourallinen hyvin vilkkaita poikia. huhhuh!! Mutta pääsin heillekin ohjaamaan harjoitteita tunnin aikana ja huomasin, että mä oikeastaan olen jo hyväksytty niiden porukkaan :) Huomattavasti siis kepeämpi olo henkisesti mitä parin ensimmäisen kerran jälkeen.

LAUTAPELIKAHVILA

Keskiviikkoillalle oltiin sovittu tapaaminen suomalaisten kanssa! Anna oli SuomiKodilla tavannut kaksi suomalaista naista, jotka työskentelevät täällä toimittajina. Heidän lisäkseen seurueessa oli mm. muita työharjoittelussa täällä olevia ja heidän ystäviään mm. lomalla täällä. Selvisikin, että meitä on saman pöydän ääressä kahdeksasta suomalaisesta kolme HAAGA-HELIAn eri toimipisteiltä! Hauska yhteensattuma!

Myynnissä olevat lautapelit

Siellä oli siis oikeasti porukkaa aika hyvin. Olin hämmentynyt! :)

Mun oli monta päivää tehnyt mieli chai-lattea ja siinä se nyt on. Lautapelien määrän lisäksi kahvilan hyvä laatu yllätti todella positiivisesti. Ja herttainen palvelu. 

Mun ensimmäinen lautapelikahvilakokemukseni ikinä.

Oli kiva päästä puhumaan suomea. Ehkä siksikin, että oli ollut niin pitkiä työpäiviä ja erittäin englannin täyteisiä. Samalla me siinä sitten pelailtiin lautapelejä. Onko tällaisia Suomessa?

TORSTAI

Työpäivä 13-20
Iltapäivällä askarreltiin Halloween-juttuja LINKSin ja MILESTONESin kanssa erilaisia kurpitsoita, haamuja, kummitustaloja jne. Yksi jäsenistä totesi olevansa liian vanha Halloweenin juhlintaan. Mä totesin, että ei kai siihen voi liian vanha olla :) Odotan itse Halloweeniä ihan älyttömästi! Me ollaan jo koitettu Annan kanssa googletella, että mitä kaikkea täällä oikein tapahtuu ja täällä todella tapahtuu!!

Torstai-iltapäivän viimeinen aktiviteetti on aina uinti niille, jotka haluavat ja Fieldhouse muille. Mä menin jeesiksi altaalle, vaikka eihän sitä allasaikaa nyt hirveästi jää, kun Camin saaminen altaaseen vie aina vähintään 10 minuuttia. Saatiin me nyt lopulta muutama kierros uitua porukalla ja sit aina tietty lopuksi Hot Pooliin.

Kuudelta mun piti olla Shanen apuna koulututustujaryhmälle, mutta ne soitti kuudelta, ettei ne tulekaan. Kirmasin sitten Valerien torstai-illan Draama-ryhmään. Se oli todella mielenkiintoista! Tanssittiin, laulettiin, improttiin. Huomasin jälleen kerran, miten vaikeata mun on koittaa improvisoida tuollaisessa ns. näyttelytilanteessa. Mä en vaan osaa heittäytyä. Ärsyttävää, vaikka tuo ryhmä jos joku on matalan kynnyksen ryhmä.

Perjantai oli vapaapäivä, siitä lisää seuraavassa jaksossa! ;)
Nyt vihdoin nukkumaan. Peetu soittaa mulle parhaillaan nukutus-Skype-puhelua. 

<3:tuulia




1 kommentti: